Deltawy 4 Eng

أهلا وسهلا بكم فى منتدى طلاب هندسة الدلتا
شارك واتعرف على زملائك واستفيد بكل ما يخص الدراسة
مع تحيات مدير المنتدى
م/ عبدالعليم حلمى عبدالمولى

    إلى عنده قلب وعقل يخش بسرعة ويكتب رد ولا معندوش يخش برده ............

    شاطر

    eNg doOoriy
    دلتاوى ذهبى
    دلتاوى ذهبى

    عدد المساهمات : 3087
    نقاط : 6710
    السٌّمعَة : 21
    تاريخ التسجيل : 12/11/2009
    العمر : 25
    الموقع : http://www.youtube.com/user/TheDoritos7?feature=mhum

    إلى عنده قلب وعقل يخش بسرعة ويكتب رد ولا معندوش يخش برده ............

    مُساهمة  eNg doOoriy في الثلاثاء ديسمبر 01, 2009 6:12 pm

    إلى كل من يمكلك قلب وعقل فكر شوية قبل الرد




    أعتقد إن الصورة تغنى عن ألف كلمة زى ما بيقولوا
    الصوره هنا زى ما حضرتكم شفتم فيها شخص يمسك بيد رقيقة فى موقف رومانسى جميل





    أما هنا فبنشوف العكس تماما يد رقيقة تمسك يد شخص فى موقف رومانسى جميل برده

    موضوعى هيبدأ دلوقتى بعد ما نكون شوفنا الموقفين فى الصورتين بس موضوعى عاوزكم تتخيلوا معايا إن فى كلا الحالتين هتكون فى صورة واحده تجمع بين الصورتين مش عارف أجبلكم مثال ليها بس ممكن إنت تتخيلها لو إنك ماسك بشده فى إيد إنسانة رقيقة وفى الإيد التانية فى إنسانة رقيقة هيا إلى مسكة بشده إيدك


    وممكن إلإنتى برده تتخيلى إنك واقفة فى منتهى الرقة وفى شخص يمسك إيدك وفى الإيد التانية تمسكى إنتى بإيد شخص


    عارف إن كلامى لخبطكم شوية وطبعا لسه محدش عرف أيه هو الموضوع بس الموضوع هنا هو سؤال بسيط ليك أو ليها
    تخيل نفسك فى الموقف ده ماسك إيد شخص بيحبك ومش عارف إذا كان هو بيبدلك نفس الشعور ولا لا وفى شخص ماسك إيدك وبيحبك بس إنت مش عارف إذا كنت تبادلة الشعور ده ولا لا ؟؟؟؟


    تفتكر الأيد أنهى إلى ممكن تسيبها فى سبيل الحفاظ على الإيد التانية .
    تفتكر ممكن يكون الضحية هو قلبك ؟
    تفتكر إنك ممكن تضحى بالحب ؟
    تفتكر ممكن يكون فعلا خيارك صحيح ؟

    بعد مسألت نفسى الأسألة دى وصلت لنتجة واحده مش عارف صح ولا غلط بس أنا شايف إن هنا التفكير بيكون نابع من القلب مش من العقل يعنى قلبك هو هيكون الحكم والمحكوم علية فى الموقف ده
    انا شايف إنى لو فى الموقف ده كانت هفضل ماسك فى الإيد إلى بحبها مش فى الإيد إلى بتحبنى وصدقنى أكثرنا هيعمل كده بصرف النظر عن المثل إلى بيقول خد إلى يحبك ومتخدشى إلى بتحبة .
    لو إحنا كنا هنمشى على المثل ده فى الموقف ده فأكيد مش هيكون ده حال اصورة لأن فى أقرب لمسة إيد من شخص بيحبك كنت هتسيب إيد إلى بيحبك وسعتها الصور هتكون بالشكل ده "








    وفى أقرب وقت هتكون فيه لوحدك مع قلبك هتلاقية مش شايف غير صورة واحده كان ديما بيحلم بيها "



    وسعتها بس هتعرف إنك مش إخترت إيد من الإتنين لا لا إنت إخترت إنك تخسر الإتنين




    أنا حبيت أعرض عليكم الموضوع ده لأنى إخترت ومش عارف إن كنت ظلمت ولا إتظلمت ؟؟

    مستنى ردودكم ومشاركتكم
    وسورى لو كان الموضوع طول عليكم





    دوريتـــــــــــــــــــــــوس

    lovely_girl
    مشرف عام
    مشرف عام

    عدد المساهمات : 1720
    نقاط : 4734
    السٌّمعَة : 36
    تاريخ التسجيل : 07/10/2009
    العمر : 30

    رد: إلى عنده قلب وعقل يخش بسرعة ويكتب رد ولا معندوش يخش برده ............

    مُساهمة  lovely_girl في السبت ديسمبر 05, 2009 2:15 am

    هقولك رايي يامحمد انا مقتنعه جداااااااااا بالمثل الي بيقول خد إلى يحبك ومتخدشى إلى بتحبة لسبب واحد بس اصلك لما تاخد الي بيحبك هيعلمك ازاي بجد تحبه لانه هيكون بيحترمك وبيقدرك فهيخليك تفكر فيه دايما وتحاول تعمل حاجه تسعده مع مرور الوقت هتتعود علي وجوده وهتنقنع بحبه ليك فهتقرب منه وتحبه اكتر كمان ماهو بيحبك لكن حكايه انك تاخد الي انت بتحبه مش بتنتهي اوقات بنهايه كويسه خصوصا لما يكون محسش بيك وده رايي الشخصي
    مع اجمل تحياتي ليك يابشمهندس علي التوبيك جميل بجد Very Happy

    security91
    دلتاوى ذهبى
    دلتاوى ذهبى

    عدد المساهمات : 2408
    نقاط : 6160
    السٌّمعَة : 15
    تاريخ التسجيل : 16/10/2009

    رد: إلى عنده قلب وعقل يخش بسرعة ويكتب رد ولا معندوش يخش برده ............

    مُساهمة  security91 في السبت ديسمبر 05, 2009 6:39 am

    فعلا ايمى عندها حق فى كل اللى قالته وانا اتفق معها تماما
    لان فايدتها ايه لو اللى بحبه مديتله ايدى وهو مش حاسس بيا وبيبادلنى نفس الشعور
    يبقى اخداللى بيحبنى احسن واكيد من حبه ليا هيحببنى فيه

    مشكور دوريتوس على موضوعك




    eNg doOoriy
    دلتاوى ذهبى
    دلتاوى ذهبى

    عدد المساهمات : 3087
    نقاط : 6710
    السٌّمعَة : 21
    تاريخ التسجيل : 12/11/2009
    العمر : 25
    الموقع : http://www.youtube.com/user/TheDoritos7?feature=mhum

    رد: إلى عنده قلب وعقل يخش بسرعة ويكتب رد ولا معندوش يخش برده ............

    مُساهمة  eNg doOoriy في الأربعاء فبراير 24, 2010 11:01 pm

    شكرا على مروركم
    إيمى
    أحمد
    ونورتوا التوبيك بردكم الجميل وأتمنى لكم السعاده

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس يناير 19, 2017 9:04 pm